Internet jest dziś dostępny bardzo powszechnie. Niemal każdy Polak posiada dostęp do sprawnie działającego łącza po tzw. „kablu”. Światłowody oplatają cały kraj, co ułatwia korzystanie z szybkiego łącza przewodowego. Nieustannie rosnącą popularność zdobywa również Internet mobilny, a to za pomocą coraz bogatszej ilości telefonów komórkowych, smartfonów i tabletów. Tak pokaźna ilość obywateli korzystających z Internetu nie mogła przejść niezauważona – przedsiębiorstwa już od lat proponują reklamę w Internecie, wykorzystują możliwości dwudziestego pierwszego wieku.

Przyjrzyjmy się zatem jakiego typu formy reklamy w sieci możemy rozróżnić. Zacząć musimy od wykonywania witryn www. Takie strony to strony wizytówki firmy – które zawierają takie elementy, jak mapa dojazdu, formularz kontaktu, dane adresowe, czy dokładnie przedstawiają ofertę firmy – zakres świadczonych przez nią usług, to co posiada w ofercie. Wizytówki firmowe mają także podstronę „O nas”, który informuje klientów o historii przedsiębiorstwa. Następne typy stron internetowych to na przykład portale internetowe – tych cały czas przybywa. Pierwszą formą reklamy w Internecie są banery reklamowe. Banery tego typu widoczne są na stronach internetowych w różnych jej częściach – na górze, z boku, czy także na dole strony. Współcześnie banery reklamowe to nie tylko statyczne obrazki, ale często ciekawe materiały wideo, które prezentują ofertę jakiejś firmy, coś reklamujące.

Inne formy reklamy w sieci to reklama w Google. Tutaj można wyróżnić kampanie linków sponsorowanych – które widoczne są przykładowo w wyszukiwarce czy ponadto pozycjonowanie stron internetowych, które coraz częściej wybierane jest przez klientów. Google zna każdy – więc warto się tam zareklamować! Ile kosztuje taka reklama? To wszystko zależy od sposobów promocji, branży i konkurencji. Jeżeli chcemy zainwestować w pozycjonowanie stron internetowych , wydaje się że najlepszy wybór to skorzystanie z pomocy profesjonalistów, którzy pomogą oraz zrobią to najlepiej. Szczególnie, że wyszukiwarki internetowe ciągle się zmieniają. Trzeba o tym pamiętać.

Reklama w Internecie to także portale społecznościowe. Tu rozróżnijmy dwa kluczowe portale: Facebook a także YouTube. Konto na Facebook ma niemalże każdy, można tam się reklamować poprzez prowadzenie fanpage, a poza tym płacąc za reklamy. Reklamujemy firmy, marki, czy chociażby organizowane cyklicznie i regularnie wydarzenia. Za pomocą wielu opcji reklam możemy trafić z komunikatem do wybranej grupy docelowej, to bardzo istotne. YouTube to natomiast filmy – możemy opracować reklamę i opublikować ją potem na tym serwisie. Czy to skomplikowany proces? Niewątpliwie tak – dlatego warto zaufać profesjonalistom i stworzyć bardzo dobry materiał wideo. Na YouTube można prowadzić swoje kanały oraz na tym zarabiać – spójrzmy jak popularni są youtuberzy, jak na przykład znany w całym świecie SA Wardęga.

Widzimy więc bardzo klarownie, iż możliwości na promocję w sieci jest wiele. Oprócz tych zaprezentowanych oraz opisanych kilka zdań wyżej wymienić możemy także reklamę na Twitterze (serwis mikroblogowy), pisanie tekstów, a także postów sponsorowanych. Publikujemy je na znanych portalach internetowych albo na konkretnych blogach, które pasują do nas tematycznie. Jeżeli chcemy zainwestować w reklamę w sieci, opłaca się opracować właściwą strategię. Zastanówmy się jaki mamy budżet, na co możemy sobie pozwolić, na co nas stać, a na co nie. Jeśli mamy problem udajmy się do agencji reklamy, które wiedzą jak promować się w Internecie i skorzystajmy z ich usług. Czasami to zdecydowanie najlepszy wybór i idealna forma promocji, która pozwoli nam obniżenie kosztów oraz skupić się na prowadzeniu przedsiębiorstwa – czyli na tym, na czym każdy właściciel firmy z całą pewnością zna się najlepiej.

Categories: Blog

Leave a Reply